Virtuálna pokladnica VRP je možnosť, nie povinnosť

Čo sa pre slovenských podnikateľov zmení

Do prechodu na EKASU fungujú slovenskí podnikatelia na dvoch systémoch. Je to:

  • fyzická off-line kasa elektronickej registračnej podkladné (ERP)
  • a on-line aplikácia virtuálnej registračnej pokladne (VRP), ktorú využívajú menší podnikatelia.

Všetci podnikatelia, ktorí musia tržby evidovať, si však môžu vybrať, či si zaobstarajú klasickú registračnú pokladňu (po novom eKasu) alebo VRP. Výhodou VRP sú nižšie obstarávacie náklady. Jediné, čo si podnikatelia musia zaobstarať, ak to už nemali, je elektronické zariadenie umožňujúce prístup do rozhrania VRP a tlačiareň na doklady (bločky).

Virtuálna pokladnica VRP tlačiareň

Pre komunikáciu s EKASOU využijú podnikatelia:


hardvér alebo softvér, ktoré zabezpečií prepojenie s EKASOU,

alebo VRP - službu, ktorú zabezpečuje finančná správa, a ktorá funguje napríklad cez mobil, potrebné k nej mať aj VRP tlačiareň.